Yüzde Kabarcıklar Neden Olur?

Yüzde Kabarcıklar Neden Olur?

Yüzümüz vücudumuzun en hassas olduğu bölgelerden birisidir. Bu bölgeyi saran deri dış etkenlere karşı çok daha hassastır. Rutin dışında yapılan uygulamalar bu bölgede aniden gelişen tepkilere neden olabilir. Böyle durumlarda yüzde kızarma, kabarcık oluşumu, sivilcelenme, lekelenme gibi hemen hemen herkesin korkulu rüyası olan durumlar medyana gelebilmektedir.

Yüzde kabarcık oluşumunun bir diğer nedeni ise vücudun değişen fizyolojik ve patolojik dengesi olabilir. Bu duruma çeşitli akut ya da kronik hastalıklar, kullanılan ilaçlar sebep olabilmektedir. Böyle bir durumdan kaynaklı kabarcıklar daha ciddi ve uzun süreli ciltte kalabilir. Bu yüzden oluşan kabarcıkların uzman bir dermatolog tarafından incelenmesi, kaynağının tespit edilmesi ve zaman kaybedilmeden en uygun tedavinin uygulanması gerekmektedir.

Yüzde Kabarcık Oluşum Nedenleri Nelerdir?

1-)Kozmetik Ürün Kullanımı

Piyasa kullanılan kozmetik ürünlerin birçoğunun içerisinde insan cildine zarar veren koruyucu kimyasal maddeler bulunmaktadır. Pazarlamalarının iyi yapılması, fiyatlarının yüksek olması ne yazık ki bunun aksini ispatlayamaz. Kullanılan bu ürünler kişiye özgü alerji oluşumuna sebep olabilir. Meydana gelen alerji sonucunda ciltte kızarıklıklar, kabarcıklar oluşabilir. Bazı durumlarda ne yazık ki bu durumlar kalıcı hale gelebilmektedir.

Kozmetik ürün yerine kontrolleri tam olarak yapılmış, tamamen test edilmiş ve sadece eczanelerde satılan dermokozmetik ürünler tercih edilmelidir. Bu ürünler muhakkak ki eczacılara danışılarak kullanılmalıdır.

2-)Stres Kaynaklı

Stres hemen hemen herkesin yaşadığı bir problemdir. Ruh sağlığımızı etkileyen bu durum ne yazık ki ileri evrelerde vücut sağlığımızı da etkilemektedir. Herkeste farklı şekillerde tepkiler ortaya çıkabilir. Stres kaynaklı olarak hassas ciltlerde yüzde sivilcelenme, akne oluşumu, kızarıklık, kabarcık oluşumu söz konusu olabilmektedir. Böyle durumlarda kişinin bir tedaviden önce kendisini strese iten unsurlardan uzaklaşması gerekmektedir.

3-)Çeşitli İlaçlardan Kaynaklı

Kulandığımız ilaçların birçoğu kimyasal kaynaklıdır. Vücudumuzdaki fizyolojik ve hormonal mekanizmalara etki ederek ilaçlar etkilerini oluşturmaktadır. Ancak bu etkilerin oluşumu sırasında etki mekanizmalarına bağlı olarak bazı yan etkiler de meydana gelebilmektedir. Özellikle kortizon kullanımı bu konuda verilebilecek en güzel örnektir. Kanser tedavisinde, romatizmal tedavilerde, enflamasyon kaynaklı hastalıkların tedavisinde sıklıkla kulanılan kortizon kişilerin yüzlerinde kızarıklık oluşumuna, kabarcık meydana gelmesine sebep olabilmektedir.

Kortizon kullanımının bırakılması bu durumun düzelmesine neden olabileceği gibi bazı kişilerde bu durum ne yazık ki kalıcı bir hal alabilmektedir.

Yüzde Kabarcıklar Neden Olur? Konusuna Ait Etiketler

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz

Yukarı Çık