Yaşlılıkta El Titremesi

Yaşlılıkta El Titremesi

Yaşlılıkta el titremesi sıklıkla meydana gelen semptomlardan bir tanesidir. Meydana gelen titremenin şiddeti kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir. Hastalık kaynaklı meydana gelebileceği gibi bu durum yaşlılığa bağlı olarak sıradan bir şekilde de meydana gelebilmektedir.

Yaşlılıkta meydana gelen el titremeleri kişinin gündelik yaşantısını yerine getiremeyecek durumlara gelmesine neden olabilmektedir. Bu tür zorlanmaları önlemek amacıyla el titremelerin tedavi edilmesi gerekli olabilir. Bu yüzden muhakkak bir geriatri(yaşlılık hekimliği) uzmanı tarafından yaşlılarda meydana gelen el titremelerin nedeni tespit edilmeli ve gerekli olan en doğru tedavi şekli uygulanmalıdır.

Yaşlılarda El Titremesi Nedenleri Nelerdir?

1-)Parkinson Hastalığı

Parkinson hastalığı, vücuttaki dopamin seviyesinin azalmasına bağlı olarak gözlenen bir rahatsızlıktır. Genellikle yaşlılık ile birlikte görülme ihtimali artmaktadır. Ancak buna rağmen bazı olgularda genç yaşlarda da parkinson hastalığı gözlenebilmektedir. Parkinson hastalığının en belirgin semptomlarından biri ellerde titremedir. Ellerde meydana gelen titreme hastalığın ilerleyen dönemlerinde giderek şiddetlenir.

Kişinin ellerinde meydana gelen titremeleri önlemek için anti parkinson ilaçlarının kullanılması gerekmektedir. Kullanılan ilaçlar dopamin seviyesini yükseltmek üzeredir. Dopamin seviyesinin normal düzeylere gelmesi ile hızla ellerde meydana gelen titremeler azalmaktadır.

2-)Psikolojik Etkenler

Titreme diğer ismi ile tremor sıklıkla psikolojik rahatsızlıklarda gözlenmektedir. Yaşlılıkla birlikte nörotransmitter salınımlarında ciddi boyutlarda değişiklik gözlenmektedir. Meydana gelen bu değişimler kişinin ruhsal bunalım yaşamasının yanı sıra çeşitli fiziksel semptomların gözlenmesine de neden olmaktadır. Ellerde meydana gelen titreme bu yüzden en sık gözlenen fiziksel semptomlardan bir tanesidir.

Şizofreni hastalarında da sıklıkla ellerde titreme gözlenmektedir. Bu durum hastalığın semptomu olarak değil kişinin bu hastalık için kullandığı ilaçların yan etkisi olarak meydana gelmektedir. Yaşlı şizofreni hastalarında kullanılan ilaçlar daha sık yan etki yapabileceği için bu tür yaşlı kişilerde ilaç kullanımına bağlı olarak ellerde titreme meydana gelmesi çok daha sık ve şiddetli gözlenmektedir.

3-)Çoklu İlaç Kullanımı

Çoklu ilaç kullanımı yani polifarmasi(gereğinden fazla ilaç kullanımı) yaşlı kişilerde sıklıkla gözlenen bir durumdur. Bu durum birden fazla kronik hastalığın bir arada gözlenmesi ve sıklıkla bu hastalıklar için birden fazla ilacın kullanılması durumunda gözlenir.

Çoklu ilaç kullanımı ilaçların yanlış şekilde kullanılmasına, ilaçların birbiri ile etkileşimine neden olabilmektedir. Yaşlı kişilerde bu durum ilaçların çok sık yan etki yapmasına yol açabilmektedir. Bu yan etkilerin başında ellerde titreme gelmektedir. Hafıza güçlüğü de görülebilecek bir diğer semptomdur.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ