Dil Üzerindeki Yeşil Renklenme

Dil Üzerindeki Yeşil Renklenme

Dil florasının normalden farklı bir şekilde görünmesi, renginde değişiklik meydana gelmesi çeşitli akut ya da kronik rahatsızlıkların habercisi olabilmektedir. Meydana gelen renk değişimi kısa süreli ise genellikle çevresel etmenlerden, yenilen ve içilen gıdalardan kaynaklanmaktadır. Ancak kronik bir hal alması ciddi hastalıkların habercisi olabilmektedir.

Dilde meydana gelen renk değişiminin bir tabaka halinde kalınlaşması ve dilin tamamını kaplaması kişinin ciddi boyutlarda ağız kokusu yaşamasına da neden olmaktadır. Aynı zamanda tat duyusunun gerilemesi ve acı duyulması da sayılabilecek diğer etkilerdendir.

Dilde meydana gelen renk değişimlerinde kişi zaman kaybetmeden uzman bir dahiliye uzmanına gitmeli, gerekli tetkikleri ve testleri yaptırmalı, renk değişiminin altında yer alan hastalığın bulunması ile hızla tedavi edilmesi sağlanmalıdır.

Dil Üzerinde Yeşil Renklenme Nedenleri Nelerdir?

1-)Enfeksiyon Kaynaklı Hastalıklar

Üst solunum yoları enfeksiyonları sıklıkla gözlenen rahatsızlıklar arasında yer almaktadır. Boğaz ve bademciklerde meydana gelen enfeksiyon sonucunda dilde de bakteri, virüs ve mantar gibi çeşitli mikroorganizmaların üremesine bağlı olarak renk değişimi meydana gelebilmektedir. Hastalığın ve enfeksiyonun şiddetine bağlı olarak bu renk değişiminde şiddetlenmeler meydana gelebilmektedir.

Enfeksiyon kaynaklı dilde meydana gelen renk değişimleri kişinin enfeksiyonunun tedavi edilmesi ile hızla tedavi edilmektedir. Ancak bazı durumlarda bu tedaviye ek olarak ilaçlı gargaraların ya da ağız spreylerinin kullanımı dilde meydana gelen renk değişiminin ya da ağız kokusunun çok daha hızlı bir şekilde temizlenmesini sağlamaktadır.

2-)Sigara ve Alkol Kullanımı

Sigara ve alkol kulanımı dil florasında tahrişlere ve renk değişimlerine neden olabilmektedir. Uzun süreli alkol kullanan kişilerde özellikle geri dönüşümsüz olarak bu renk değişimleri meydana gelmektedir. Renk değişimi dil florasında meydana gelen zararın göstergesidir. Erken evrelerde tedavinin yapılmaması ya da alkolün bırakılmaması durumunda meydana gelen hasar kalıcıdır, kişinin tat duyusunun kaybedilmesi ile sonlanmaktadır.

3-)İlaç Kullanımı

İlaçlarda kullanılan boyar maddeler ya da ilacın içerisinde yer alan etkin maddenin boyar özellikte olması kişinin ilacı kullanması sonrasında dilde renk değişiminin meydana gelmesine sebep olabilmektedir. Bu durum akut rahatsızlıklarda kullanılan ilaçlarda ilacın bırakılması ile hızla eski halin yerine gelmesini sağlamaktadır. Ancak kronik hastalıklarda uzun süreli kullanılan ilaçlarda ne yazık ki bu renk değişimi ilerleyen evrelerde kalıcı bir hal alabilmektedir.

NOT: Dilde meydana gelen renk değişimi insan hayatında önemli fonksiyonlara sahip olan böbrek ve karaciğer rahatsızlıklarının habercisi olabilmektedir. Özellikle böbrek yetmezliğinin habercisi olabileceği için böyle durumlarda kişiler hiç zaman kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna gitmelidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ